Program Terkini

Salam motivasi penuh iltizam dan istiqamah…

6 November : KAFA Taman Delima, Kajang di KRRSH 

21, 22 dan 23 November : XPOSURE Camp 2009

4, 5 dan 6 Disember : Pejabat Kesihatan Daerah PJ di KRRSH

11, 12 dan 13 Disember : JAWI bahagian Qariah

18, 19 dan 20 Disember : Kembara Fasilitator di Gunung Ledang

 

Explore posts in the same categories: Info Terkini

28 Comments on “Program Terkini”


  1. Assalammualaikum..berminat nak jadi fasi untuk program 21. 22 & 23 nov tu
    boleh tak??

  2. Bro F Says:

    salam…
    ai abg sham terus deal tarikh nampak kembara…
    wah semagat giler…tp kan ade mcm x kene la kat c 2??
    ape ekk?? hehehe

  3. faci baru Says:

    slm….
    nmpk nyer bro dah update…
    dah melalui perubahan yg besar nmpknya….
    hehe….
    hopefully…dpt join if free…
    insyaallah..

  4. faci baru Says:

    bulan 12 balik kg…..
    enjoy…

  5. humyra' Says:

    salam…kak miza nk join xposure..
    tp de program upc..
    huhu..confirm eh trikh 2?
    sdehnye..

  6. bro syahmi Says:

    salam,wah…semangatnya fasi2 asa ni..bguslaa..semangat ni yg kta nak dlm asa…nak tny..prog kembara 2 cmne??


  7. Assalammualaikum…sy berminat nak join 21,22 dan 23 november ni
    nombor phone 0194503668

  8. faci baru Says:

    Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.

    Kos upah membantu ibu :-

    1) Tolong pergi kedai : RM4.

    2) Tolong jaga adik : RM4.

    3) Tolong buang sampah : RM1.

    4) Tolong kemas bilik : RM2.

    5) Tolong siram bunga : RM3.

    6) Tolong sapu sampah : RM3.

    Jumlah : RM17.

    Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar di mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama..

    1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan – PERCUMA

    2) Kos berjaga malam kerana menjagamu – PERCUMA

    3) Kos air mata yang menitis keranamu – PERCUMA

    4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu – PERCUMA

    5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu – PERCUMA

    Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku – PERCUMA

    Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh si ibu. Si anak menatap wajah ibu, memeluknya dan berkata,”Saya Sayangkan Ibu”. Kemudian si anak mengambil pen dan menulis ‘Telah Dibayar’ pada mukasurat yang sama ditulisnya.

  9. bro d Says:

    wah semangat tol bdak2 ni nk g kem ek….suh bace buku malas…haha…xpe2 smoga kem ni berjalan lancar tmpa sbrg mslah….insyaallah…kem kembara kat gunung ledang jangan xpg plak…khas untuk fasi2 asa yg tlh bersama berjuang demi asa…hehe.de plan baik tu rugi xpg…hehe

  10. faci baru Says:

    slm…bro d (daud ker????)

  11. Bro F Says:

    salam…
    fc baru yeke daud…rasenye bukan la…
    sape2 ntah…sosat dalam. nie..huhu

  12. kak sey Says:

    salam ukhwah
    bestnya program baru…
    tp x dpt join coz ada praktikal…
    smoga dalam program yg akan datang lebih merapatkan ukhwah antara kita…insyaallah…

  13. Bro Naz Says:

    Salam papa sham…
    sy fc baru. name sy nazeer. tringin rase nak join pgrm 21 22 23 hb ni. leh kan? leh la.pleeeeeaaasseeeeeeee…..🙂

  14. DeQ Hunny Says:

    salam..1st time bka website ASA nie..cmne nk ikut ehh mane2 program nie??especially yg kt Gunung Ledang tu..da dkat ngan daerah kmpung sy..hehe..tp dgr cte utk faci lme je.. :c ape2 inform kt sy bleh? minta tlg sape2..num fon sy 0177044442..thanx..

  15. bro daud Says:

    salam ukhuwah semua..
    alhamdulillah xposure camp berjalan lancar…
    best jgak walau letih tp xrase pun..huhu..
    hrp program ni trus berkekalan smpi bile2 insyaAllah..
    pada fasi2 lme hrp dpt join program lps2 ni…rndu plak xjmpe..

  16. sis mien Says:

    Salamun alaik…

    Santapan Rohani…

    Ke arah mana halanya
    Bagi insan yang terleka
    Mengejar nikmat dunia
    Bagaikan hidup selamanya
    Tak peduli dosa noda
    Seksa azab neraka
    Hidup jauh dari rahmatNya

    Terpedaya pada dunia
    Pentas ciptaan manusia
    Terlupa pada segala
    Mengikut nafsu semata
    Membiar syaitan beraja
    Di hati dan juga jiwa
    Mengejar dunia penuh debu dosa

    Teguhkanlah iman dalam diri
    Moga dikau akan merasai
    Betapa indah nikmat Ilahi
    Dan yakin kau akan dirahmati

    Harus kau percaya dengan pasti
    Dunia tidak kekal abadi
    Hanya menguji cekalnya hati
    Sebagai khalifah yang sejati

    Tak perlu kau meragui
    Andai teguh keimananmu
    Pasti bahagia menanti
    Di akhirat yang abadi

  17. sis mien Says:

    YANG ABADI-Mestica

    Tuhan, ku harapkan
    Kepada-Mu keampunan
    Keredhaan kasih sayang
    Kehidupan terpelihara

    Hati yang dahaga
    Mengharapkan sinar cinta
    Nur kasih-Mu yang sejati
    Bahagia kekal abadi

    Tapi engkau pun tahu
    Onak dan duri pada dunia-Mu
    Engkau ciptakan pagar rintangan
    Harga cinta-Mu jiwa ku korban

    Tuntun langkahku ini
    Tunjukkan jalan yang Kau redhai
    Jangan biarkan hamba terkorban
    Dengan dunia

    Selamatkan dengan rahmat-Mu
    Nama-Mu biar dalam hatiku
    Menanti hari di pertemuan
    Yang abadi

  18. sis mien Says:

    Salamun Alaik..

    Sahabat2 ana sekalian,ana nk mntak maaf sgt2 if spnjang ana berkawan dsn bersama dgn antum semua,ana ade menyinggung perasaan antum smada sgaja ataupun x…

    mntak halalkan makan n minum ana,klu ade..hehe.klu ade hutng2 yg masih belum di jelaskan,tlg bgtau kt ana ek..yela,kite xtau ajal kite ble,anytime je kan..so..sme2 la kite sme2 beringat yek..

    Buat bro Sham,bro fit,bro mie,bro habib n mane2 fasi yg penah invite ana join pgram,syukran jazilan ana ucapkan..biarpun jasa antum kecik d pndgn mnusia,tp sgt besar pghargaan nye di pndgn ana (masya Allah) hanya Allah je yg mmpu mmbalas nye..

    salam ukhuwwah dan muhibbah dari ana..yasmien.

  19. sis nisa' Says:

    salam..
    ahax..
    baru jmpe web nie..

  20. ainon Says:

    slm..bro sham…
    gunung ledang??
    sape je tlibat???

  21. Mawi_KUIS Says:

    Hadis yang Menarik

    Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda : ‘Bila seseorang lelaki itu mati dan saudaranya sibuk dengan pengebumiannya, berdiri lelaki yang betul-betul kacak di bahagian kepalanya. Bila mayatnya dikapan, lelaki itu berada di antara kain kapan dan si mati.

    Selepas pengebumian, semua orang pulang ke rumah, 2 malaikat Mungkar dan Nakir, datang dalam kubur dan cuba memisahkan lelaki kacak ini supaya mereka boleh menyoal lelaki yang telah meninggal itu seorang diri mengenai ketaatannya kepada Allah. Tapi lelaki kacak itu berkata,
    Dia adalah temanku, dia adalah kawanku. Aku takkan meninggalkannya seorang diri walau apa pun. Jika kamu ditetapkan untuk menyoal, lakukanlah tugasmu. Aku tidak boleh meninggalkannya sehingga aku dapati dia dimasukkan ke dalam Syurga.’

    Selepas itu dia berpaling pada temannya yang meninggal dan berkata,’Aku adalah Al-Quran, yang mana kamu membacanya, kadang-kadang dengan suara yang nyaring dan kadang-kadang dengan suara yang perlahan. Jangan bimbang. Selepas soal siasat dari Mungkar dan Nakir, kamu tidak akan bersedih.’

    Selepas soal siasat selesai, lelaki kacak mengatur untuknya daripada Al-Mala’ul A’laa (malaikat dalam Syurga) tempat tidur dari sutera yang dipenuhi bauan kesturi

    Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda :’Di hari pengadilan, di hadapan Allah, tiada syafaat yang lebih baik darjatnya daripada Quran, mahupun dari nabi atau malaikat.’

    Sila sebarkan Hadis ini kepada semua …….kerana

    Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) said:

    ‘Sampaikan pengetahuan dari ku walaupun hanya satu ayat.’

    May Allah bestow this favour on all of us.

  22. faci baru Says:

    wassalam..

  23. kak tiq Says:

    Salamun Alaik’…..
    salam penuh kasih n sayang seta ingatan yang berpanjangan utk semua…
    salam tahun baru…2010
    pejam celik kita dah melangkah ke thn baru…
    moga semua azam kita yg lepas dah tercapai…
    n skang pasang yg baru n realisasiknnye…

    utk warga asa
    salam perjuangan utk semua..teruskan usaha antum utk membimbing adk2 kita yg memerlukan bantuan…mohon maaf atas khilaf yg ada sepanjang kita bersama dlm berprogram n berteman…terima kasih banyak atas tunjuk ajar kalian…hanya Allah yg dpt membalasnya…moga ukhwah kita berpanjangan n diredhai Allah hendaknya…pada fc2 gurl ana rndukan kalian…kak mien,kak long,kak ina,kak nad,kak honey,kak anne,kak sey,kak miza,kak zam,kak nabila,kak hanim,kak nisa’,kak wadi n kakak fc yg lain (jgn kecik hati xsebut nama)…

    utk adk2 asa
    salam utk semua…selamat kembali ke alam persekolahan isnin nie…jgn malas2 tau…teruskan perjuangan adk dlm mencari mutiara utk diri adk k…akak doakan yg terbaik utk semua…seblm terlmbat akak nk ucap tahniah pada mereka yg mendapat keputusan cemerlang dlm UPSR n PMR yg lepas…tahniah…tahniah…n tahniah…buat yg kurang berjaya, tingkatkan usaha masih ada masa utk adk2…jgn cpt putus asa k…buat adk2 yg pernah program dgn akak salam ingatan dr akak buat adk yg kejauhan dimata tp dkt dihati…

    utk big bos..
    thnk u for anything u do…update lah blog ni cpt2…dah 2 hari kita melangkah ke thn baru…huhu

    salamunsalam
    salam motivasi
    salam ukhwah
    salam kasih n sayang
    salam ingatan
    SALAM ASA EXPLORE

  24. sis mien Says:

    Salam..

    Bro Sham ble nk update blog ni…huhuhu

  25. kak sey Says:

    salam penuh ingatan

  26. isma Says:

    salam….
    buat semua fesilitator asa explorer

  27. humyra' Says:

    salam ukhwah buat keluarga besar ASA..
    smga bos2 besar n bos2 kecik2 sntsa besemngat dalam mneruskan dakwah demi mnyelamatkan ummat islam akhir zaman..
    maaf sbb lame sgt xjoin..
    mga dbri peluang n ruang oleh Allah utk bsama kalian semua satu hri nanti..

    salam ceria =)

  28. kak sey Says:

    -RENUNGAN UTK SEMUA ASHABI-

    Hadith qudsi yg driwayatkn dr Abu Dzar r.a dr Nabi s.a.w., sebagaimana yg diriwayatkn dr Allah S.W.T, bhw Dia berfirman:

    “Wahai hamba-hambaKu, sesgghnya Aku mengharamkn kezaliman atas diriKu dan menjdknnya haram di antara kamu.Maka jgnlah kamu saling berbuat kezaliman.Wahai hamba-hambaKu, kamu semua sesat, kecuali org yg Aku beri petunjuk. Maka mintalh petunjuk kepadaKu, nescaya Aku akan memberi petunjuk kepadamu.Wahai hamba-hambaKu, kamu smua dlm keadaan telanjang, kecuali org yg Aku beri pakaian.Maka mintalh pakaian kepadaKu, nescaya Aku akan memberi pakaian kepadamu. Wahai hamba-hambaKu, sesgghnya kamu berbuat dosa pd mlm dan siang hari, ttp Aku bersedia m’ngampuni smua dosa-dosamu. Maka pohonlh keampunan kpdKu, nescaya Aku akn m’ngampunimu. Wahai hamba-hambaKu, sesgghnya kamu tidak akn dpt memudaratknKu sehingga kamu dpt mmberikn kemudaratan kpdKu, dan kamu tidak akn dpt m’manfaatknKu sehingga kamu dpt mmberi manfaat kpdKu. Wahai hamba-hambaKu, seandainya org yg pertama dan org yg terakhir antara kamu,manusia dan jin di antara kamu,smuanya memiliki hati sebagaimana yg dimiliki o org yg plg bertaqwa di antara kamu, maka itu tidak akn menambhkn sesuatupn dlm kerajaanKu. Wahai hamba-hambaKu, seandainya org yg pertama dan org yg terakhir di antara kamu, manusia dan jin di antara kamu, smuanya memiliki hati sebagaimana yg dimiliki o org yg plg derhaka di antara kamu, maka itu tidak akan mengurangi sesuatupn dlm kerajaanKu. Wahai hamba-hambaKu, seandainya org yg pertama dan org yg terakhir di antara kamu, manusia dan jin di antara kamu, smuanya berdiri di satu hamparan, lalu mereka m’mohon kepadaKu dan Aku mmberikn kpd setiap org apa yg dipohonnya, maka itu tidak akan mengurangi apa yg ada disisiKu kecuali seperti b’kurangnya jarum jika dimasukkn ke dlm lautan. Wahai hamba-hambaKu, sesgghnya ini adalah amal-amal kamu. Aku telah m’catatnya utk kamu dan mmberi balasan kpdmu m’ngikut amalan-amalan itu. Barangsiapa mmperoleh sesuatu yg baik, maka hendaklh dia memuji Allah. Dan barangsiapa memperoleh selain itu, maka jgnlh dia mencela selain dirinya sendiri”.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: